Monipuoliset työnhallinnan ratkaisut kehittivät entisestään Siklan tiedolla johtamista
Sikla on vuonna 2007 perustettu rakennusalan konserni ja kiinteistökehittäjä. Siklan järjestelmäasiantuntija Sami Tissari kertoo, että konsernin toiminnassa intregraatiorajapinnat ovat suuressa roolissa eri järjestelmien välisessä tiedonsiirrossa. Konsernin yhtiöissä käytetään laajalti Maxtechin työajanseurannan ratkaisuja.
![[9.58] Jarno Väistö Kuvan alt-teksti vois olla vaikka: Maxtechin työnhallinnan ratkaisut tukevat Siklan toimintaa](https://www.maxtech.fi/wp-content/uploads/2022/12/Maxtechin-tyovuorosuunnittelu-Siklalle-1-974x650.jpg)
– Olemme tehneet ERP:n osalta Maxtechin kanssa paljon yhteistyötä. Meillä on konsernin yhtiöissä käytössä Maxtechin tuntikirjanpito. Sikla Elementit Oy:llä on käytössään leimauslaitteet. Ratkaisujen avulla toteutamme myös työvuorosuunnittelua.
– Siklatilat Oy:llä tuntikirjaukset ovat käytössä niin mobiilina kuin verkkoselaimella. Lisäksi työmailla on käytössä leimauslaitteita. Olemme kokeilleet sitä, että omat työntekijämme pystyisivät leimaamalla kirjaamaan tuntejaan. Aikaisemmin olemme hyödyntäneet myös ajoneuvoseurantaa, Tissari valottaa.
Tuotannon tehokkuutta työnhallinnan ratkaisuilla
Tissari kertoo, että Maxtechin työnhallinnan ratkaisut tukevat tiedolla johtamista ja tuottavat näin hyötyä tuotantotyön parantuneena tehokkuutena.
– Maxtechin palveluiden avulla saamme tietoa tehdyistä töistä jo etukäteen, jolloin osaamme muun muassa paremmin ennustaa projektien palkkakuluja. Tämä vaati hieman työtä käyttöönottovaiheessa, mutta haasteet selätettiin ja järjestelmä on toiminut erittäin hyvin. Sen avulla saamme luettua tuntikirjaus- ja poissaoloasiat.
– Maxtechin ratkaisut säästävät myös työntekijöidemme aikaa tuntien kirjaamisessa. Onhan se nykyaikaa ja kätevää, kun niitä ei tarvitse toimittaa paperilla, vaan kaikki onnistuu kännykkäsovelluksella tai verkkoselaimen kautta, Tissari kiteyttää.
Työnhallinnan ratkaisuissa palvelu pelaa
Tissarin mukaan Maxtechin asiakaspalvelu laatu on erittäin hyvällä tasolla ja hän kehuukin erityisesti palveluntarjoajan tavoitettavuutta.
– Maxtechilta saa aina tukea ja he kuuntelevat meidän tarpeitamme. Myyntimiehelle on voinut soittaa melkein milloin vain.
– Tukiasiat hoituvat nykyisin usein vain ohjelmistolla tukipyynnön kautta, eikä sitä aina oikein tiedä, onko asia hoidossa. Siitä täytyy antaa ihan erikseen kovasti kiitosta, että Maxtechilla on meille henkilö, jolle pystyy soittamaan. Heillä lisäksi reagoidaan tarpeisiin nopeasti.
Tissarin mukaan Siklalla arvostetaan myös Maxtechille ominaista asiakkaan tarpeiden huomioimista ja kehitystoiveiden kuuntelua tarkalla korvalla.
– Emme ole niinkään tarvinneet räätälöityjä ratkaisuja, mutta mitä kehitysajatuksia tai toiveita olemmekaan nostaneet esiin, he ovat ilmeisen hyvin ottaneet vakio-ohjelmiston sekaan. Ratkaisut ovat myös toimineet, kuten olemme toivoneet.
– Lisäksi on huomionarvoista, että rakennusala on sektori, jossa muutokset vaativat tyypillisesti paljon aikaa, ja meillä ratkaisut on saatu aika nopeasti käyttöön, Tissari summaa.