Siirry sisältöön
Maxtech logo
  • Pro
  • Easy
  • Etusivu
  • Asiakastarinat
  • Yritys
  • Ajankohtaista
    • Oppaat
  • Ota yhteyttä
  • Integraatiot
  • FI
    • FI
    • EN
  • Kirjaudu
    • Maxtech Pro
    • Maxtech ERP
  • Tukiportaali
  • Kirjaudu
  • Teollisuus
  • Rakentaminen ja LVIS
  • Siivous ja kiinteistöhuolto
  • Julkinen sektori
  • Muut toimialat
  • Pro
  • Easy
  • FI
    • EN
  • Teollisuus
  • Rakentaminen ja LVIS
  • Siivous ja kiinteistöhuolto
  • Julkinen sektori
  • Muut toimialat
  • Etusivu
  • Asiakastarinat
  • Yritys
  • Ajankohtaista
    • Oppaat
  • Integraatiot
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu
    • Maxtech Pro
    • Maxtech ERP
  • Tukiportaali

Kasvun haasteet ja mahdollisuudet hoiva-alalla

14.11.2019

Sosiaali- ja terveysala on murroksessa, jossa mietitään uudenlaisia tapoja tulevaisuudessa hallita ja tarjota näitä palveluita. Suuret ikäluokat ikääntyvät ja se haastaa tapoja tuottaa ja toteuttaa palveluita. Digitalisaatio ja sen hyödyntäminen käytännön työhön avaa mahdollisuuksia uusille ja tehokkaammille toimintatavoille sekä uusille yrityksille.

Sosiaali- ja terveysala tulee tarvitsemaan merkittävän määrän uusia toimijoita ja tätä silmällä pitäen tarvitsemme uutta osaamista sekä sotealan yritysten liiketoimintaedellytysten ymmärtämiseksi että tukemiseksi.

 

Kasvun haasteet

Hyvin usein sosiaali- ja terveysalalle perustettava uusi toimija on alalla joko pitkään toiminut tai vastavalmistunut, joka perustaa yrityksen alussa lähtökohtaisesti pienimuotoiseen toimintaan. Tässä vaiheessa palveluntarjoaja toimii itsenäisenä yrittäjänä, mutta hyvin usein kysyntää esim. kotihoidolle on kunnissa niin paljon, että yrittäjä tarvitsee lisätyövoimaa ja palkkaa työntekijöitä. Näin hänestä tulee työnantaja, jonka täytyy osata hallita työehtosopimukset, palkanmaksuun liittyvät kiemurat sekä kyetä seuraamaan ja hallitsemaan työntekijöidensä työn tekemistä.

Nopean kasvun mukanaan tuoma lisääntyvä hallinnollinen vastuu saattaa tällöin jopa yllättää yrittäjän, joka on alunperin lähtenyt toteuttamaan omaa unelmaansa hoitotyön tarjoamisessa tarvitsevien avuksi.

 

Helppokäyttöisyys työnhallinnassa

Maxtech on erikoistunut soveltamaan eri teknologioita asiakasyritysten työnhallinnan käytännön haasteiden ratkaisemiseksi. Ratkaisuiden keskiössä ei koskaan ole tekniikka, vaan helppokäyttöisyys työnhallinnassa, jonka avulla saadaan helpotettua ja jopa automatisoitua valtava määrä pieniä yksittäisiä kirjauksia ja merkintöjä.

Yhdessä näistä muodostuu usein hoiva-alan yrityksille huomattava hallinnollinen taakka sekä muita haasteita, tiedonkeruun haastavuudesta johtuen. Toimiva työnhallinta tarjoaa myös yrittäjälle koko ajan reaaliaikaisen näkymän yrityksen tilanteeseen, olipa kyse sitten käynnissä olevan päivän tapahtumista ja käynneistä, työtunneista tai työaikaliukumien seurannasta.

 

Työhallintaratkaisumme helpottamaan yrittäjän arkea

– Työaika- ja TES-tulkitun (mm. vuorolisät, ylityöt) palkka-aineiston voi muodostaa automaattisesti työaikakirjauksista ilman manuaalista laskentaa ja tiedonkeruuta.

– Meiltä löytyy kuhunkin tilanteeseen toimivat työajankirjaustavat; leimauslaitteet, mobiiliapplikaatio ja web-portaalilla tehtävät kirjaukset. Nämä kaikki toimivat sulavasti yhteen. Työntekijä voi aamulla toimistolla leimata itsensä leimauslaitteella töihin ja työn päätyttyä esimerkiksi kotisairaanhoidon asiakkaan jälkeen leimata mobiiliapplikaatiolla työvuoron päättyneeksi.

– Erilaiset kotihoivan palvelumuodot sekä muu kuin yhdessä ja samassa työpisteessä tehtävä työ yleistyvät työnkuvien uudistumisen ja laajentumisenkin myötä. Tähän meiltä löytyy erilaiset paikannukseen perustuvat ratkaisut, kuten automaattiset ajopäiväkirjat, joilla voidaan muodostaa myös automaattisesti aineisto reitin varrella käydyistä asiakkaista ja niissä vietetystä ajasta yms. Kohteet voidaan määritellä valmiiksi kartalle ja järjestelmä kirjaa täysin automaattisesti, kun ajoneuvo menee tuolle alueelle.

– Työajanseurantamme mahdollistaa myös työvuoron aikana eri työtehtävien seuraamisen, jos halutaan jaotella eri työtehtäviä esimerkiksi lähihoito/siivous tai muita vastaavia töitä, joita tehdään eri TES:lla. Tai halutaan muuten seurata esimerkiksi eri työtehtäviin tai asiakkaisiin käytettyä aikaa.

– Työvuorosuunnittelumme on helppo ja visuaalinen apuväline vuorotyöhön, joka on myös henkilöstölle merkittävä työhyvinvointiin vaikuttava tekijä.

 

Kasvun mahdollisuudet

Palvelumallimme vastaa erityisesti pk-yritysten tarpeeseen, sillä tarjoamme työnhallintaratkaisuja nimenomaan palveluna – emmekä tietojärjestelminä. Palvelumme ottaminen käyttöön ei vaadi lisenssin hankkimista ja mahdolliset laitehankintojen kustannukset leimauslaitteiden tai paikantimien osalta ovat varsin edulliset.

Asiakkaalle palvelumme käyttökustannus muodostuu käyttäjäkohtaisesta kuukausimaksusta, joten palvelumme ja sen kustannus asiakkaalle skaalautuu aina tilanteen ja tarpeen mukaan ja soveltuu siksi jo pientyönantajille sekä aina tuhansia henkilöitä työllistäviin yrityksiin saakka. Lisäksi palveluumme sisältyy aina myös käyttötuki.

Maxtech on tehnyt työnhallintajärjestelmiä jo 12 vuoden ajan ja kehitämme järjestelmäämme edelleen päivittäin asiakkailta saamamme palautteen ja käytännön työssä esiin tulleiden tarpeiden perusteella.

 

Lue myös: Uusi työaikalaki velvoittaa työnantajaa seuraamaan kaikkien työntekijöiden työaikaa

  • Maxtechin henkilöstölupauksessa yksityiselämä ei jää paitsioon
    Ajankohtaista 30.3.2023
    Max Technologies on Hanselin puitesopimustoimittaja
    Julkinen sektori 6.3.2023
    Toimitusjohtajan katsaus
    Ajankohtaista 16.2.2023
    Etsimme joukkoomme ohjelmistosuunnittelijaa!
    Ajankohtaista 10.2.2023
    Työajanseurannan opas: läpinäkyvästä työajanseurannasta hyötyvät työntekijä ja työnantaja 
    Työajanseuranta 8.11.2022
    Tehokkuutta työn hallintaan Työkartta-sovelluksella
    Ajankohtaista 26.10.2022
    15 % Tutustumistarjous Visuon perehdytyspalveluun Maxtechn käyttäjille
    Siivous ja kiinteistöhuolto 27.9.2022
    Monipuolinen toiminnanohjaus tehostaa työn hallintaa ja johtamista
    Blogi 11.8.2022
    Liikkuvan työn ratkaisut tarjoavat kokonaisvaltaista työnhallintaa
    Blogi 10.8.2022
    Kaupunkien, kuntien ja liikelaitosten työnhallintaan tehokkuutta
    Blogi 10.8.2022

Jaa artikkeli
Lue lisää artikkeleita
Maxtechin henkilöstölupauksessa yksityiselämä ei jää paitsioon
Ajankohtaista 30.3.2023
Max Technologies on Hanselin puitesopimustoimittaja
Julkinen sektori 6.3.2023
Toimitusjohtajan katsaus
Ajankohtaista 16.2.2023

Varaa maksuton esittely

Haluaisitko kuulla lisää, miten Maxtech Pro auttaisi juuri sinua ja yritystäsi työn kokonaisvaltaisessa johtamisessa ja reaaliaikaisen tilannekuvan keräämisessä? Varaa maksuton esittely, ja asiantuntijamme keskustelee kanssasi tilanteestanne ja ratkaisumahdollisuuksista!

Tai ota yhteyttä 010 229 6200 | myynti@maxtech.fi

Varaa maksuton esittely
Antti-Pekka Louste
Maxtech logo

Max Technologies Oy

Vihikari 10, 90440 Kempele

Asiakaspalvelu ja myynti
010 229 6200
myynti@maxtech.fi
tuki@maxtech.fi

Toimipisteet
Helsinki, Tampere, Oulu

Maxtech Pro
  • Teollisuus
  • Rakentaminen ja LVIS
  • Siivous ja kiinteistöhuolto
  • Julkinen sektori
  • Muut toimialat
Tietoa meistä
  • Asiakastarinat
  • Yritys
  • Ajankohtaista
  • Ota yhteyttä
  • Oppaat
  • Tietoa henkilötietojen käsittelystä
  • Tietoa evästeistä
Tuotteet
  • Ajoneuvopaikannus ja kalustonpaikannus
  • Laskutusaineistot
  • Palkka-aineistot
  • Rakennusalan kulunvalvonta
  • Työajanseuranta
  • Työvuorosuunnittelu
avainlippu logo
Koodia Suomesta logo
AAA sertifikaatti logo
Luotettava kumppani logo
Array
010 229 6200
Varaa maksuton esittely