Oulussa asuva Jonna on monelle Maxtechin asiakkaalle tuttu nimi käyttöönottoprojektien yhteydestä. Hän toimii projektien vetäjänä ja käyttötukitiimin esihenkilönä. Työnkuvan yhdistelmä vaatii reagointikykyä, jämäkkää otetta ja joustavaa yhteistyökykyä.

– Minulla on taipumus kiihtyä nollasta sataan, mutta yleensä se tarkoittaa sitä, että asiat tapahtuvat heti eikä huomenna.

Vakuutusalalta Maxtechin vastuullisiin tehtäviin

Jonna päätyi Maxtechille vanhan työkaverin kautta.

– Olin työskennellyt Maxtechin toimitusjohtajan kanssa aiemmin vakuutusalalla. Kun näin LinkedInissä hänen ilmoituksensa käyttöönottajan paikasta, tiesin heti, että hänen johtamiseensa voi luottaa. En epäröinyt hetkeäkään.

Jonna aloitti Maxtech-uransa käyttötuessa, jossa järjestelmän käyttö ja ongelman ratkaisu tulivat tutuksi käytännön kautta.

– Se oli erinomainen pohja siirtyä käyttöönottoprojekteihin. Aluksi pienempiin, ja kokemuksen kasvaessa yhä laajempiin kokonaisuuksiin.

Keväällä 2024 Jonna sai vastuulleen myös käyttötukitiimin vetämisen, jonka hän otti innolla vastaan.

Työpäivät, jotka eivät toista itseään

Monipuolisuus ja jatkuva uuden oppiminen ovat Jonnan työn parhaita puolia. Samanlaisina toistuvat päivät eivät ole Jonnan juttu.

– Yksikään päivä ei ole samanlainen. Saan jatkuvasti haastaa ja kehittää itseäni, ja se pitää motivaation korkealla.

Keväällä 2025 Jonna suoritti työnantajansa vahvalla tuella johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon (JYET), mikä syvensi hänen osaamistaan projektien ja tiimien johtamisessa.

Saamansa tuen lisäksi Maxtechin työilmapiiri saa häneltä erityistä kiitosta.

– Meillä on aidosti hyvä olla töissä: ihanat tiimit, työtäni tukevat esihenkilöt ja mahtavat työkaverit. Maxtech panostaa työntekijöittensä urakehitykseen sekä työn ja vapaa-ajan tasapainoon. Tällainen pitäisi olla standardi kaikilla työpaikoilla.”

Kysyttäessä mitkä kolme adjektiivia tulevat ensimmäisenä mieleen työstä Maxtehcilla, Jonnan vastauksen voisi määrittää koko yrityksenkin adjektiiveiksi: ratkaisukeskeinen, monipuolinen ja joustava​.

Näin asiakas hyötyy Jonnan ja hänen tiiminsä työstä:

1. Varmuus ja sujuvuus käyttöönotoissa
Jonna kollegoidensa kanssa varmistaa, että asiakkaan järjestelmäprojekti etenee suunnitellusti ja tehokkaasti. Hänen kokemuksensa käyttötuesta ja projektien vetämisestä tekee käyttöönotoista hallittuja ja asiakkaalle helppoja.

2. Nopea reagointi ja ongelmanratkaisu
Jonnan energinen ja ratkaisukeskeinen työote näkyy asiakkaalle nopeana reagointina ja ratkaisuna.

3. Tiiminvetäjän rooli parantaa palvelun laatua
Hänen esihenkilötyönsä ja tiimin tukeminen heijastuvat suoraan asiakkaiden saamaan palveluun – yhtenäinen ja motivoitunut tiimi tarjoaa parempaa asiakaskokemusta.

4. Jatkuva kehittäminen ja oppiminen
Jonnan halu kehittää itseään ja prosesseja tuo asiakkaille jatkuvasti parempia käytäntöjä ja tehokkaampia ratkaisuja.

Perheen parissa ja luonnossa liikkuva jukeboxi

Työn ulkopuolella Jonna on perhekeskeinen luonnon ystävä. Hän viettää aikaa ulkoillen ja ratsastaen. Talven hiihtokelejä hän odottaa lähes yhtä suurella innolla kuin kesän lämpöä.

Jonnalle on luonnollista, että ruuhkavuosia eläessä esimerkiksi ystävien näkemiset ovat kalenteroituina jopa puolen vuoden ajalle.

– Olen kalenteriorja. Tykkään suunnitella kaiken etukäteen. Tyhjä kalenteri on minulle merkki, että jotain on unohtunut tehdä.

Hän kuvailee itseään myös “käveleväksi jukeboksiksi” ja “ikiliikkujaksi” – aina liikkeessä ja usein laulaen. Jos Jonnan korvat rekisteröi jonkun toteavan ajan kuluvan nopeasti, random-kappaleen sijaan tilassa alkaa kuulumaan spontaanisti Suurlähettiläiden kappale ”Kuka voisi kellot seisauttaa”.

Kun Jonnalle tulee mahdollisuus rauhoittua paikalleen, vaatii sekin rutiineja rikkovan ympäristön.

– Sohvalla löhöäminenkin muuttuu seuraavien askareiden ideoiden pyörittelyksi, ja pian myös niiden toteuttamiseksi.

– Tämä työ, jossa tapahtuu paljon, sopii luonteeseeni täydellisesti.