Moderni työajanseurantajärjestelmä helpottaa etä- ja joustotyötä ja vähentää virheitä

29.5.2020

Otis on maailman suurin hissien, liukuportaiden ja liukukäytävien valmistaja. Yli 160 vuotta sitten perustettu yritys tarjoaa tuotteita ja palveluita yli 200 maassa ja huoltaa maailmanlaajuisesti noin 2 miljoonaa hissiä ja liukuporrasta. Suomessa Otis on aidosti valtakunnallinen toimija, jolla on huoltokantaa Helsingistä Inariin ja yli 50 vuoden kokemus Valmet-historiansa kautta. Maxtechin työnhallintaratkaisuihin Otis on luottanut jo usean vuoden ajan, mikä on helpottanut yrityksen arkea ja vähentänyt virheitä.

 

Taulukot vaihtuivat moderniin työajanseurantajärjestelmään

Otis käyttää toimihenkilöiden työ- ja loma-aikojen seuraamiseen Maxtechin työajanseurantajärjestelmää, joka mahdollistaa tuntien joustavan kirjaamisen sekä helpottaa palkanmaksua ja raportointia. Otisilla moni työskentelee asiantuntijatöissä joustavilla työajoilla, ja Maxtechin työajanseurantajärjestelmä sopiikin myös joustotyön seuraamiseen. Ennen Otis hoiti työajanseurannan Excelillä. Siihen verrattuna työajanseurantajärjestelmän ehdoton etu on se, että sekä työntekijä että työnantaja näkevät ohjelmasta heti, missä työtuntien ja lomapäivien kanssa mennään.

”Yllätyksiä ei tule. Ohjelmasta näkee, mikä on tilanne, eikä joustotyöaikaa voi ylittää”, Otis Suomen maajohtaja Juho Kalliomaa sanoo.

 

Tunnit voi kirjata missä vain

Maxtechin järjestelmän avulla työajanseuranta on helppoa, sillä tuntien kirjaaminen onnistuu verkossa millä tahansa laitteella. Ominaisuus on ollut tarpeen etenkin viime aikoina, kun kaikki etätöihin pystyvät ovat siirtyneet kotikonttorille. Järjestelmää on mahdollista käyttää myös mobiilisovelluksella.

”Ajantasainen tuntikirjaus helpottaa myös henkilöstöhallintomme työtä. Kun hr-yksikön ei tarvitse pyöritellä Exceleitä, virheitä sattuu vähemmän ja hommat voi hoitaa laadukkaammin”, Kalliomaa tiivistää.

 

Joustava tuki ja käyttöönotto

Etsiessään työajanseurantajärjestelmää Otis kysyi tarjousta usealta palveluntuottajalta. Maxtech valittiin ennen kaikkea yrityksen ketteryyden ja loistavan käyttötuen takia. Parasta Maxtechin järjestelmän käytössä onkin Otisin kannalta ollut yhteistyö.

”Järjestelmä on ollut meidän kaltaisellemme keskisuurelle firmalle ketterä valinta. Olemme erittäin tyytyväisiä heidän tukeensa ja apuunsa ongelmatilanteissa. Tämän ohjelman käyttöönotto on ollut parhaimpia käyttöönottoja, mitä meillä on ollut, ja yhteistyö on sujunut erinomaisesti. Maxtechin kanssa apu on aina lähellä ja helposti tavoitettavissa. He ovat kaiken kaikkiaan todella joustavia yhteistyökumppaneita”, Kalliomaa kehuu.